לפני כמה זמן (הרבה זמן) הציע אריק ריימונד לוגו להאקרים:
כבר הרבה זמן אני משתעשע ברעיון של לשדרג את הלוגו.
למי שלא יודע, הלוגו לקוח ממאמר שנקרא “Game of life”. הרעיון הוא לבצע סימולציה של התפתחות, ע”י ייצור של דורות חדשים מדורות קודמים ע”פ חוקים פשוטים של “מספר שכנים חיים”. התוצאה יכולה להיות מאוד מאוד מורכבת. לטובת מי שרוצה לשחק עם זה יש מימוש Java של המערכת.
מי שהולך לבדוק מה יש שם ימצא שם כמה מערכות מוכנות מראש, בנוסף למה שאפשר לצייר לבד. המערכת שאיתה המשחק מתחיל נקראת “Glider”, בגלל שזו צורה שכל ארבע דורות חוזרת לעצמה בדיוק, רק בהיסט. במילים אחרות, אנחנו מקבלים צורה שמתקדמת לאורך המסך. אריק ריימונד בחר ב-Glider בתור הלוגו של ההאקרים.
אני החלטתי לבצע “שיפור”. אני שם את המילה במרכאות כי אני לא בטוח שכולם יחשבו שהשינוי הוא לטובה. כך או כך, להלן הגרסה שלי ללוגו:
ולסיום, חידונת. להלן גרסה מוקדמת יותר. בואו נראה מי מצליח להבין מה הבעיה בגרסה הזו:
שחר
עדכון 28/11/2006
אחרי הסתכלות חוזרת גיליתי שיש לי טעות בגליידר הישן. השגיאה ששלחתי אתכם לחפש הייתה קיימת גם עם הטעות, אבל החלטתי, למען הדיוק ההיסטורי, לתקן את השגיאה.
במהלך התיקון גיליתי שהיתה לי שגיאה גם בגליידר החדש, ועכשיו גם היא מתוקנת.
שחר
מימשת את זה בC עם מערך חד מימדי?
נראה לי י שיש לך OVERFLOW.
זה חייב להיות זה.
למען האמת, מימשתי את זה ב-inkscape כשאני עורך את קבצי ה-SVG ב-GVIM. השתמשתי ב-GIMP כדי לייצר את ה-GIF.
וכן, כל הנ”ל הם ראשי תיבות, למעט inkscape.
שחר
הבעיה היא שפתאום נוצרים לך חיים בלי שכנים. It’s madness, I tell you!
מצד שני, זה קיים גם בגרסה החדשה.
אתם אמורים להניח שהריבוע של ארבע על ארבע הוא רק חלון אל תוך ארנה גדולה יותר.
כמו שאמר עידו, זה לא זה. אתה בהחלט יותר בכיוון מאשר עומרי, אבל….
שחר
אתה יכול לשים את ההתחלה של שני הלוגואים. זה מבלבל לראות את זה זז
בהחלט יש פה בעיה…